Vier zussen collecteren bijna €3.000

De vier zussen Katja, Lara, Tosca en Lisa verloren twee jaar geleden hun moeder Diana aan kanker. De uitzending in RTL Late Night in oktober, waarin Ernst Daniel Smid sprak over het verlies van 'zijn' Roos, inspireerde de zussen om iets voor de Stichting Pijn bij Kanker te willen betekenen. Een oproep van Tosca in de social media werd met zoveel positieve reacties begroet, dat het alle zussen motiveerde om het maximale er uit te halen. Gehoopt werd op €500. "Maar met een sponsorloop, verkochte cakejes, inzamelingsavonden en fooienpotten in de Leeuwarder horeca, werden onze stoutste verwachtingen overtroffen door in totaal €2.913,15 op te halen", aldus de vier enthousiaste zussen die samen met de beste vriendin van hun moeder, Angeline, vlak voor het gala vol trots de cheque overhandigde aan Ernst Daniel, stichtingsvoorzitter Kris Vissers (l.) en bestuurslid Michel Wagemans (r.).

De stichting is vereerd met dit hartverwarmende en bijzonder dankbare initiatief.

foto: Robert van Dijk