Uitkomsten onderzoek Pijn bij Kanker

Begin dit jaar hebben we een vragenlijst uitgestuurd. In korte tijd kregen we ontzettend veel reacties. Niet alleen op de vragenlijst, maar ook heel veel individuele reacties, steunbetuigingen en verhalen.

De vragenlijst is door 190 respondenten ingevuld. Patiënten geven aan dat ze aandacht, begrip en voorlichting maar ook adequate pijnstilling hebben gemist. De medische professionals geven aan dat ze voornamelijk een gebrek aan kennis en proactief beleid ervaren. Wat heeft onder andere geholpen? Hierbij gaven patiënten en naasten aan dat allerlei vormen van behandelingen hielpen en voor de medische professionals is vooral overleg en kennis relevant.

Over de uitkomsten, ervaringen, behoeften en verbeteringen praten we 'online' en 'live' met patiënten en naasten in het land. De inloophuizen en vele vrijwilligers helpen ons ontzettend goed en overal worden we even hartelijk ontvangen. De komende weken volgen er weer een aantal van dergelijke (online) bijeenkomsten. Op basis van de uitkomsten uit de onderzoeken maar vooral ook persoonlijke verhalen en adviezen worden de volgende stappen van onze Stichting bepaald.

Wilt u meepraten? Laat het ons weten! Stuur een mailtje naar info@stichtingpijnbijkanker.nl