Bijeenkomsten: pijn bij kanker… praat erover!

Iedere patiënt en naaste krijgt wel te maken met enige vorm van pijn bij kanker. Soms licht en tijdelijk, soms zwaar en langdurig. Onze stichting heeft de afgelopen periode onderzoek gedaan onder patiënten en hun naasten en wij willen graag de uitkomsten presenteren en hierover met elkaar in gesprek gaan.

De resultaten uit de gesprekken, die vooral gaan over de ervaringen en verbeteringen in relatie tot pijn bij kanker, helpen ons om de komende jaren gerichte aandacht te besteden aan belangrijke verbeteringen rond het voorkomen, bestrijden en beheersbaar krijgen van pijn bij kanker.

Uw inbreng is belangrijk! Landelijk voert de stichting deze gesprekken en uiteindelijk presenteren wij de belangrijkste uitkomsten, wat we hiervan hebben geleerd en wat we ermee gaan doen. Uit het eerste gesprek hebben wij al heel veel waardevolle informatie gekregen. De komende tijd hebben wij nog 2 bijeenkomsten gepland.

De kleinschalige bijeenkomst op locatie is van 19.30 tot 21.00 uur en is uiteraard corona-proof. Er kunnen maximaal 5 -7 patiënten en/of naasten deelnemen.  De ervaringen en wensen van patiënten en naasten vormen samen met de input van medische professionals de uitgangspunten voor de doelstellingen voor de (nabije) toekomst van onze stichting. Daarnaast  moeten ze bijdragen aan de toename van kennis over pijn bij kanker bij zowel patiënten als zorgverleners en de verbetering van gerichte communicatie over pijn. Met als doel een betere pijnbehandeling en minder pijn bij kanker!

Onderstaand vindt u de data van de geplande (online) bijeenkomsten. Wilt u deelnemen aan één van deze bijeenkomsten, stuur dan een mail naar het emailadres dat genoemd staat bij de betreffende bijeenkomst.

• 13 oktober: Online via Teams | om aan te melden mail naar info@stichtingpijnbijkanker.nl (NB een uur voor de meeting bieden we de deelnemers de gelegenheid om kennis te maken met de online tool teams)

• 14 oktober: Inloophuis Haaglanden | om aan te melden mail naar info@inloophuishaaglanden.nl