Opbrengst ‘Jij schijnt naar mij’ naar Stichting Pijn bij Kanker

foto: Robert van DijkRapper Billy Dans en acteur/zanger Ferry Doedens hebben recentelijk het nummer ‘Droom over jou’ uitgebracht. Hoewel het een éénmalige samenwerking betrof krijgt deze toch een bijzonder vervolg. De mannen hebben de handen ineengeslagen voor de stichting Pijn bij Kanker.

Enige tijd geleden werden zij door bariton Ernst Daniel Smid benaderd of zij hun medewerking wilden verlenen aan Hét Rozengala dat 11 november jl. plaatsvond in Studio 21 te Hilversum. Beiden zeiden direct hun medewerking toe en doken de studio in om een remake te maken van het nummer ‘Een van de sterren’ dat Billy eerder heeft uitgebracht. Het idee ontstond toen meteen om dit prachtige nummer niet uitsluitend ten gehore te brengen tijdens Hét Rozengala, maar het ook uit te brengen en de opbrengst volledig ten goede te laten komen aan stichting Pijn bij Kanker.

‘Ik kreeg een brief van Ernst Daniel Smid waarin hij me vroeg of ik, samen met Billy, wilde meewerken aan zijn mooie initiatief en ik was diep onder de indruk. Zijn woorden raakten mij zeer en ik twijfelde dan ook geen moment om hieraan mee te werken. Daarnaast is de samenwerking met Billy zo goed bevallen dat het me super leek om dit met hem te doen’, aldus Ferry. Tijdens Hét Rozengala brachten Billy en Ferry het nummer live ten gehore met een groot orkest onder leiding van Maurice Luttikhuis. Overduidelijk raakte de tekst vele aanwezigen. Tijdens het nummer was het muisstil en na afloop kregen zij een staande ovatie. Billy: ‘Toen ik de vraag kreeg of ik wilde meewerken aan dit mooie initiatief van Ernst Daniel wist ik meteen dat we dit nummer moesten doen. Ik heb dit nummer ooit vanuit mijn eigen ervaring geschreven. Toen ik jong was heeft mijn moeder ook te maken gehad met kanker. Het eerste couplet gaat deels over mijzelf, alleen mijn moeder heeft het gelukkig wel overleefd. Ik heb er ook een speciaal stuk ingeschreven voor Ernst met betrekking tot het verlies van zijn vrouw. Iedereen die met deze vreselijke situatie te maken heeft gehad kan zich er wel in herkennen. Vandaar dat we het nummer opnieuw geproduceerd hebben en onder de titel ‘Jij schijnt naar mij’ nu uitbrengen’.

Het nummer is hier te downloaden via iTunes. Ook is er een bijbehorende clip opgenomen die binnenkort verschijnt. De volledige opbrengst van het nummer komt ten goede aan de Stichting Pijn bij Kanker.