Kennismaking met onze projectmedewerker Alexandra van Driessen

Als onafhankelijke stichting nemen we een voortrekkersrol in waar het gaat om pijn bij kanker in de breedste zin van het woord.
Veel vormen van kanker zijn steeds beter te behandelen. Daardoor blijven meer patiënten met kanker langer in leven. Dat is uiteraard goed nieuws. Maar veel patiënten met kanker ervaren klachten. Ruim de helft van de patiënten heeft met pijn te maken. Pijn die vaak niet optimaal behandeld wordt. Toename van kennis over pijn bij zowel patiënten als zorgverleners en verbetering van gerichte communicatie over pijn zal zorgen voor een betere pijnbehandeling. Onze stichting gaat daarvoor! Maar daarvoor is veel werk te verzetten…. heel veel werk! Gelukkig kunnen we rekenen op vrijwilligers zoals Alexandra van Driessen. Zij gaat ons als projectmedewerker ondersteunen. Wij stellen haar aan u voor.

Alexandra van Driessen is geboren in Arnhem en woont in Leersum. Ze is werkzaam bij de afdeling Anesthesiologie, Pijn en Palliatieve Geneeskunde van het Radboudumc, waar ze zich bezighoudt met congres en evenementen organisatie en is via hoogleraar, ambassadeur en oud-voorzitter van onze stichting Professor Kris Visser bekend met het werk van de Stichting Pijn bij Kanker. Tijdens haar bezoek aan Suffering Matters werd ze geïnspireerd om daar zelf een bijdrage aan te gaan leveren. “Iedereen kent wel iemand met kanker en kent de gevolgen van deze nare ziekte,” aldus Alexandra. “Daar wil ik me graag voor inzetten en mijn werkervaring helpt me om projecten en nascholingen goed te organiseren. In september gaan we bijv. van start met een serie nascholingen voor huisartsen, internisten en andere zorgverleners. Dat wordt m’n eerste klus. Ik heb er veel zin in!”

We zijn heel blij met de komst van Alexandra! Wilt u ook als vrijwilliger een bijdrage leveren aan het goede werk van onze stichting? Neem dan kontakt op via info@stichtingpijnbijkanker.nl