Ernst Daniel Smid zingt en spreekt op het Europees Symposium SIP

Op 17 en 18 november zingt en spreekt Ernst Daniel op het symposium van de Societal Impact of Pain (SIP) in Brussel. Op dit internationale podium vraagt Ernst Daniel aandacht voor de Stichting Pijn bij Kanker. Door zijn persoonlijke verhaal wil hij onderschrijven hoe belangrijk het is om pijnbestrijding bij patiënten met kanker te helpen verbeteren en bij te dragen aan het welzijn van álle betrokkenen. Op deze manier wil de stichting zorgen dat deze patiënten een zo optimaal mogelijke pijnbehandeling krijgen, zo lang mogelijk kunnen genieten van het leven met zo min mogelijk pijn en een zo menswaardig mogelijk einde hebben met zo min mogelijk pijn. Naast Ernst Daniel zal ook de voorzitter van de stichting, prof. dr. Kris Vissers, aanwezig zijn. Kris Vissers is hoogleraar Pijn en Palliatieve Geneeskunde en intredend voorzitter van het World Institute of Pain. Het is voor de stichting een prachtige kans om op Europees niveau het belang van pijnbestrijding van patiënten met kanker aan te geven en de stichting op de kaart te zetten.

De SIP is een internationaal platform opgericht als een gezamenlijk initiatief van de Europese Pijn Federatie (EFIC).Het doel van de SIP-symposia is door een groot aantal internationale en nationale pijn belangengroepen, wetenschappelijke organisaties en overheden onderschreven.