Bariton Ernst Daniel Smid geeft live commentaar tijdens InterChem Grand Prix Kür op Muziek

De bekende bariton Ernst Daniel Smid zal dit jaar tezamen met directeur sportief dressuur Laurens van Lieren live commentaar verzorgen tijdens de CDIO 5* InterChem Grand Prix Kür op Muziek van het CHIO Rotterdam op zaterdagavond 23 juni. Ernst Daniel Smid verleent zijn medewerking o.a. om aandacht te krijgen voor de Stichting Pijn bij Kanker waarvoor hij ambassadeur is. De InterChem Kür op Muziek is tevens de ontknoping van de FEI Nations Cup dressuur. "Dit is geheel nieuw binnen de dressuursport.

Met deze co-presentatie van Laurens en dit muzikaal fenomeen verwachten wij dat onze InterChem Grand Prix Kür op Muziek nog aantrekkelijker voor het publiek wordt," zegt Jan de Mooij, algemeen directeur van het CHIO Rotterdam. "Daarnaast vinden wij de Stichting Pijn bij Kanker een goed initiatief dat wij graag een warm hart toedragen."

"Ik vind de paardensport machtig mooi om te zien en er zijn weinig sporten die de combinatie met muziek maken, terwijl de sport daar juist eleganter en interessanter van wordt," aldus Ernst Daniel Smid. "Daaraan lever ik graag mijn bijdrage!"

Over het CHIO Rotterdam

Het CHIO Rotterdam is het enige Nederlandse hippische topsportevenement met vijf sterren dat zich kan scharen bij de internationale topevenementen in de wereld. Met een historie van 70 jaar is het CHIO Rotterdam bovendien het oudste topsport evenement van Rotterdam. Sinds 2011 is Rabobank Rotterdam de trotse hoofdsponsor van dit evenement. Van donderdag 21 juni t/m zondag 24 juni 2018 vindt het CHIO Rotterdam plaats op de vertrouwde en sfeervolle locatie in het Kralingse Bos. Sportieve hoogtepunten zijn de Longines FEI Nations Cup™ Jumping of the Netherlands, de FEI Nations Cup dressuur, de Longines Grand Prix (springen) en natuurlijk de InterChem Grand Prix Kür op Muziek (dressuur). Behalve topsport is er ook aandacht voor de aangepaste sport en krijgt jong en regionaal talent een podium. De tijdwaarneming en data handling van al onze rubrieken is in handen van Official Time keeper Longines. Naast een gevarieerd hippisch programma met spring- en dressuursport op internationaal topniveau, staat het CHIO Rotterdam bekend om haar aantrekkelijke programma met hippische shows, culinaire verrassingen, talrijke kwaliteitsstandhouders en muzikaal entertainment in het befaamde Stroodorp. Aan de jeugd wordt ook gedacht, voor hen is er een speciaal jeugdprogramma met als thema Amerika, het Indofin Kinderdorp met leuke activiteiten en optredens en het Scholenplan voor basisschoolkinderen uit Rotterdam. Voor het bedrijfsleven is het CHIO Rotterdam al jaren een unieke ontmoetingsplaats. Het CHIO begroet vooraanstaande politici en de zakelijke top van Rotterdam en Nederland. Samen met het KLM Open en het ABN AMRO World Tennis Tournament behoort het CHIO Rotterdam tot de top 3 van Nederlandse hospitality events.

meer informatie: www.chio.nl