Stichting Pijn bij Kanker heeft een klipklare missie: minder pijn bij kanker! Als onafhankelijke stichting vraagt Stichting Pijn bij Kanker meer aandacht voor pijn(bestrijding) bij kanker. Het steunt, initieert en subsidieert projecten op medisch vlak (verbetering van de behandeling van pijn bij kanker), maar ook op het gebied van communicatie (verbetering van de voorlichting d.m.v. het aanbieden van een cursus communicatie), educatie (verbetering van opleiding en voorlichting doormiddel van o.a. de Pijn Spreekuren) of ondersteuning en palliatie (ontwikkeling van hulp voor patiënten en hun naasten).

Om dit allemaal mogelijk te maken, organiseert Stichting Pijn bij Kanker elk anderhalf jaar i.s.m. onze ambassadeur Ernst Daniël Smid een prachtig benefietgala (het Rozengala) en krijgt het steun van donateurs en enkele sponsoren. Ook u kunt ons helpen. Doneer of meldt u aan als vrijwilliger. Voor meer informatie, kijk op www.stichtingpijnbijkanker.nl of stuur een mail naar info@stichtingpijnbijkanker.nl.

Bron: Nieuwsbrief Alumnivereniging Anesthesiologie Nijmegen | Nummer: 02 | augustus 2017 (geschreven door Kris Vissers en Dyonne Bliek)

Rijvereniging De Heuvelruiters uit Wezep bestaat dit jaar 50 jaar. Daarom organiseert zij op 2 juni een heel bijzonder paardensportevenement. Het betreft een dressuurwedstrijd met alleen de rubriek “Kür op muziek.” Open de bijlage voor het hele persbericht.

Woede en machteloosheid over de helse pijnen die zijn vrouw tijdens haar ziekte moest doorstaan, leidde bij zanger en tv-presentator Ernst Daniël Smid tot de oprichting van de stichting Pijn bij Kanker. Zijn doel: ‘Anderen dit lijden besparen door de communicatie over pijn tussen arts en patiënt te verbeteren. Artsen moeten terug naar hun oorspronkelijke inspiratie.’

'Je behandelt de patient, niet de alvleesklierkanker.' Ernst Daniel Smid is boos en teluergesteld over de behandeling van zijn vrouw, die in 2012 op 47-jarige leeftijd overleed aan alvleesklierkanker. In zijn ogen is de pijn bij haar niet goed behandeld. 'We wisten dat de pijn niet te bestrijden was, maar de artsen hadden beloofd het comfortabelvoor haar te maken. Dat hebben ze niet waargemaakt.'......

In een interview met de Weekend vertelt Ernst Daniel Smid over het verlies van zijn vrouw Roos in 2012, de oprichting van de stichting en het 2e Rozengala dat op maandag 30 maart a.s. in Studio 21 plaats vindt.

Zanger Ernst Daniël Smid uit Winterswijk houdt op 30 maart de tweede editie van Hét Rozengala. De opbrengst komt ten goede aan de Stichting Pijn bij Kanker, die hij opzette na de dood van zijn vrouw Roos in 2012.

Pagina's