Secretaris Stichting Pijn bij Kanker (vrijwilliger)

Voor het bestuur van Stichting Pijn bij Kanker zijn we op zoek naar een enthousiaste vrijwilliger voor de functie van secretaris (m/v) die graag zijn of haar steentje wil bijdragen aan minder pijn bij kanker. Het bestuur bestaat uit 5 bestuursleden waar jij een onderdeel van zult zijn. Het bestuur van de stichting vergadert één keer in de maand. Alle bestuursleden wonen in verschillende steden in het land. Momenteel vergadert het bestuur in Vianen. Als secretaris ben je o.a. verantwoordelijk voor verslaglegging van afspraken van de vergaderingen. Voor de functie krijg je veel vrijheid en ruimte voor eigen invulling van je verantwoordelijkheden en taken.

Over Stichting Pijn bij Kanker

Veel vormen van kanker zijn steeds beter te behandelen. Daardoor blijven meer patiënten met kanker langer in leven. Dat is uiteraard goed nieuws. Maar veel patiënten met kanker ervaren klachten. Ruim de helft van de patiënten heeft met pijn te maken. Pijn die vaak niet optimaal behandeld wordt. Toename van kennis over pijn bij zowel patiënten als zorgverleners en verbetering van gerichte communicatie over pijn zal zorgen voor een betere pijnbehandeling. Onze stichting gaat daarvoor!

Als onafhankelijke stichting nemen we een voortrekkersrol in waar het gaat om pijn bij kanker in de breedste zin van het woord. Enerzijds waar het gaat om de fysieke pijn van de patiënt. Anderzijds ook om de pijn die door tal van factoren wordt beïnvloed.

Werkzaamheden

Als secretaris:

• plan je de bestuursvergaderingen en stel je de agenda voor de vergaderingen op;
  • maak je de actielijst n.a.v. de vergaderingen en verzorg je de verspreiding ervan;
  • ondersteun je de voorzitter en heb je een bewakende rol in onder andere de planning;
  • digitaliseer, organiseer en beheer je de documenten van de stichting;
  • ben je verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie namens het bestuur;
  • werk je nauw samen met het projectbureau.

De secretaris die wij zoeken is vooral zelfstandig, nauwkeurig en pro-actief.

De gemiddelde belasting van de bestuursfunctie is 2 tot 4 uur per week, waarbij vooral vanuit huis kan worden gewerkt.

Interesse?

Heb je interesse in de bestuursfunctie van secretaris? Stuur dan een korte motivatie en CV voor 15 maart 2019 via info@stichtingpijnbijkanker.nl Voor vragen kun je contact opnemen met Dyonne Bliek, huidige secretaris van de stichting via 06 - 25 077 088.