Ná Hét Rozengala

Het stichtingsbestuur komt al snel na Hét Rozengala bijeen om de eerste projecten en initiatieven te initiëren en concreet te benoemen. Deze eerste stappen zullen bijdragen aan het doel van de stichting om de bestrijding van zowel de fysieke pijn van patiënten met kanker als de emotionele pijnbeleving van patiënt en betrokkenen te verbeteren.

Dit is te verbeteren door de kennis en kunde bij behandelaars te vergroten, de communicatie tussen behandelaars onderling te verbeteren, de communicatie tussen patiënt en behandelaar te verbeteren en voorlichting te geven aan patiënten en hun naasten. Verder streeft de stichting naar betere structurele pijnmeting, een behandelplan voor pijn en ruime voorlichting aan patiënten over o.a. de werking en bijwerking van medicijnen, het belang van therapietrouw en de mogelijkheden voor niet-medicamenteuze behandelingen. Daarbij speelt aandacht voor de pijnbeleving een steeds belangrijkere rol voor het slagen van de behandeling.

Houd onze website in de gaten of volg ons op Facebook en Twitter om geïnformeerd te blijven over de verschillende projecten en de voortgang daarvan.