Happening Live4Life succesvol!

Zaterdag 6 juni jl. vond voor het derde achtereenvolgende jaar benefietspektakel Live4Life plaats en was het Havenplein in Harlingen het bruisende toneel van muziek, dans, sport voor het goede doel! Met een gevarieerd programma, steengoede muzikanten, artiesten en een bezoek van ambassadeur Ernst Daniël Smid als inspirator en gezicht van de Stichting Pijn bij Kanker, was het opnieuw een succesvolle happening.

De eer om Live4Life te openen was dit jaar aan Brigs uit Leeuwarden. Brigs speelde zowel eigen nummers als covers in een mix van pop, folk en Americana. Om drie uur trokken de Topmoppies aan de bel voor de start van de KleuRun! De nog spierwitte menigte stond te trappelen om bestrooid te gaan worden met kleurrijk poeder. Maria Le Roy verrichte het startschot en Atze deed live verslag van het verloop van de KleuRun. De deelnemers van de KleuRun werden bij binnenkomst opgezweept door DJ Jardinero, het was één grote vrolijke boel en super geslaagd. De opbrengst van de KleuRun ging eveneens naar het goede doel Stichtig Pijn bij Kanker.'s Avonds mocht Ernst Daniël Smid uit handen van de Topmoppies een cheque van €3000 in ontvangst nemen!

Warm en prachtig was het optreden van Ernst Daniël Smid en zijn dochter Coosje onder begeleiding pianist Carlo van der Put. Verrassend ook het nummer 'O sole Mio' dat Ernst Daniël en Wiebe van Dijk samen in een duet over de haven galmden.

Centraal stond de opzwepende show van de Live4Life ‘All Stars’ band. Dankzij de belangeloze optredens van vele topartiesten werd het een prachtige avond vol entertainment. DJ Funkbuster had de eer om het benefietconcert af te sluiten.

Tijdens de pauze van de Live4Life All Stars band werden er loten verkocht waarmee er kans was op veel mooie prijzen. De veiling bracht uiteindelijk het mooie bedrag van €1470 op.

De derde editie van Live4Life had als doel om de Stichting Pijn bij Kanker een extra financiële injectie te geven en aandacht te vragen voor de strijd tegen minder pijn bij kanker. Dankzij sponsoren, loterij, veiling en bezoekers, heeft het team van Live4Life een mooie cheque klaarstaan voor de stichting. "We wachten nog even in spanning af, maar weten wel dat het een heel mooie donatie zal zijn, waarmee de stichting verder kan met de uitvoering van haar doelstellingen"aldus de organisatie.

Foto's Ernst Daniel Smid: Dorus Breidenbach